tisdag 20 januari 2009

Tji fick jag!

Jag som trodde att Fiffilur skulle bli den som krånglade mest på morgonen innan lämning fick tji. Nenne, som inte somnat förrän kl 21 i går, var onekligen trött i morse. Inte nog med att han högljutt protesterade mot att lämna den sköna sängen, grät när han skulle byta om och sölade med overallen. När han väl var ute på trappan och klockan visade 06.58, så drattade han ned för trappan ute och slog sej. En ledsen, trött och blåslagen Nenne äntrade dagmammans hem vid 7.04. Fiffilur gick så glatt in, gav mej puss hej då och gick för att få sej frukost. Nenne snyftade, men gav mej också en puss och följde lillasyster mot gröten.

Ringde vid 13 för att kolla läget hos dagmamman. Det var ju ändå lillsysters första hela dag, så jag lovade att ringa och hade även möjlighet att åka hem redan kl 13. Men allt var så bra så. Hon hade käkat och sov nu så sött.

När jag hämtade barnen ville inte Nenne med såklart, det vill han aldrig. Men Fiffilur satte sej i overallen och försökte klä på sej. Nenne däremot är seg som en deg när det gäller att klä sej - suck... Vi kom i alla fall hem, fick oss mat och nu ligger lillan i säng och den store ser på Bolibompa. Snart dags för kvällsmacka och sängen för honom med. Maken är i Oslo och gör nåt i jobbväg, nån fotbollsarena tror jag. Jag har tänkt att se på Shear Genius kl 20 och sen står valet mellan Dr House och dokumentären på 5:an om Flickan med två ansikten.

Nu hör jag slutsången på Barnprogrammen, så nu ska mackan fram!

Inga kommentarer: