fredag 2 januari 2009

Språkintresserad son

Vår grabb har alltid varit mycket språkintresserad och snappar många svåra ord. Ibland blir det bra, ibland blir det mindre bra och ibland blir det hysteriskt roligt!

-Mamma, titta vilket fint rum jag har. Det är helt värdelöst!
-Pappa, jag är värdelös!
Han har nog blandat ihop värdelös och värdefull i detta fallet, tror jag...

-Förra gången jag badade fick jag gå upp, för jag var lite oberäknelig!
-Pappa, min mun är lite betänklig...

Ja, och har han inget bra ord för vad han känner, så hittar han helt enkelt på ett eget, som han tycker passar in.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaah ja,den betydelsen var inte den rätta men kul att han börjar snappa upp så pass mkt...

Anonym sa...

Hahaha, jag kan nästan höra när han säger det! Vi fick oss ett riktigt gott skratt! God fortsättning på er!

Anonym sa...

För mig också, höll på att svimma...en gång aldrig mer