söndag 7 augusti 2011

No Poo en månad (eller 4 veckor)

Jaa, hur har detta experiment gått nu då? Mitt mål var att bara behöva tvätta 2 ggr/v och förutom lite fix med luggen, en vattentvätt efter balsameringen, så har jag nått mitt mål!

I dag är det söndag och jag tvättade håret med balsam i... tänk, tänk, tänk... torsdags tror jag. Köpte svinhårsborste på torsdan och borstade järnet på fredag kväll (fördela de naturluiga oljorna i håret bla, bla bla...) Såg ut som en smörboll på kvällen och dagen efter. Tvättade håret med vatten på lördan, sköljde med citronvatten, för det luktar inte som ÄVC gör. Körde med lite havregryn i lugg och tinningar i dag och håret är helt ok. Kan t.o.m. ha det utsläppt och det är inte det minsta fett längst upp (YIIIHAAAA!!!). Får se om jag tvättar det i morgon, eller om jag bara fräschar upp det. Det är ju ändå 4 dagar sen jag tvättade det med annat än vatten. Vet inte om jag räknar vattentvätt som en tvätt eller inte. Kanske är det det ändå. Jaja, jag vet i alla fall att jag kan få rent det utan produkter och det känns ju bra.

 Så... Vad säger ni? 4 dagar sen tvätt med medel och en dag sen tvätt med bara H2O. Ser det ok ut?

Inga kommentarer: