onsdag 24 augusti 2011

Förkovring

Nu har jag läst bloggar som handlar om No Poo och insett att Naturelles balsam nog är boven i dramat med bakslaget av håret. Det innehåller tydligen proteiner (f*n vad man lär sig massa...) som kan vara bra för vissa hårtyper, mindre friss och mer fluff, och sämre för andra. I mitt fall blev det då "andra". Tungt, kletigt, fettigt. Nu har jag tvättat med bikarbonat idag och jag hoppas det ser bättre ut under dagarna som följer. Känns bra än så länge i alla fall.

Jakten på det perfekta balsamet fortsätter. Änglamarks skulle visst va ett hett tips.
Ska även ge ägg en ny chans, men kanske bara vitan (var ett annat tips). Tyckte hela håret blev torrt av ägget. Inte samma dag, men dagen efter var längderna rätt burriga, spröda och torra.

Några speciella kommentarer har jag inte fått för mitt påhitt, mer än att det var en typisk grej att göra av mig! (Vad nu det kan betyda - fritt för tolkningar kanske...)

Så ärrä å så bli´rä!

3 kommentarer:

Jessica Ö sa...

Men åh, jag har varit på väg att kommentera hundra gånger, men det är så meckigt när man läser via mobilen.

Jag har en fundering, och det är hur man ska styla håret? Jag menar, svårt att hitta vax och spray som inte fuckar upp hela tvättgrejen eller??

Och, har du läst den där boken om gifter i vår närheten? För den skriver också mycket om dofter/aromer och sånt i våra tvättmedel, rengöringsmedel, hygienprodukter och sånt. Det är en otroligt bra bok, och om du vill kan jag kolla upp titeln. Den står i min bokjhylla här hemma, efter att den kom ut på svenska. Inköpt på bokus till ett okej pris.

Fru S sa...

Det finns stylingprodukter som är "godkända" och det finns även att göra själv... Bara att fråga herr Google ;) Har köpt en mousse som inte innehåller några ajabaja-saker. Vax använder jag aldrig, men det finns säkert.

Har inte läst boken, tar gärna emot boktips!

Din mor sa...

Hjälp vilket bestyr!!