fredag 26 augusti 2011

39,5...

...visar febertermometern i sonens öra. Så var skolan igång igen! VAB:en kom fort, vilket jag förutspådde. Denna gången var det makens tur att vara hemma.

Jag är rätt glad att jag kan tempa mina barn med örontermometer. Jag HATADE att ta tempen i rumpan när jag var liten!!! Sen skiter jag i om den visar någon tiondel fel jämfört med rövhöle - jag vill veta OM mina barn har feber och UNGEFÄR hur mycket. 39,5 eller 39,7 spelar liksom kvitt!

Har du barn och bara funderar liiiite på om du ska kosta på dig en örontermometer (de kostar ändå 600 pix eller nåt) så säger jag direkt JAAA! Det går fort att ta tempen (några sekunder bara), det gör inte ont (om inteörat är infekterat, då kan det såklart kännas lite), är inte obehagligt (kniper ihop skinkorna bara av tanken på rumptermometer) och man kan till och med ta den när de sover. Suveränt!

1 kommentar:

3 barnsmamma sa...

Jag håller med dig fullständigt! Jag har aldrig ens funderat på rumptermometer till mina barn. Jag åkte runt till två städer för att få tag i en örontermometer när Elvira var liten och sjuk för första gången... Väl värt besväret!