måndag 27 september 2010

Ny vardagsfavorit

Snabb och enkel var fiskgrytan med röd curry från Ica. Jag använde coccosmjölk och röd currypasta idag med, men hade ett block med torsk, som jag skar ner i bitar.

Coccosmjölk, currypasta, fisk och frysta grönsaker är ju sånt man kan ha hemma, utan att det blir dåligt. Jag har inte gillat coccosmjölk innan, men nu börjar jag förstå denna ingrediens också.

Just nu kokar jag kött på spisen, det har puttrat i 2 timmar och lär puttra minst lika många till. Det var bog från älg, så det var inte av den mörare sorten. Vi får väl se om det slutar vara hubbabubba nån gång. Annars åt jag det segaste köttet någonsin när jag var i Kenya. Det GICK inte att tugga igenom köttbitarna, så svälja eller spotta ut var alternativen och jag valde det senare... Hoppas jag lyckas bättre med älgen än de gjorde med geten (eller vad det nu var) i Kenya-land!

Inga kommentarer: