fredag 3 september 2010

Fönsterputs

Detta är mycket behövligt i mitt hem just nu och jag har lagt upp en plan för detta. Ett par fönster om dagen, det är ju inte så jobbigt och jag är klar om en vecka. Började med det minsta men tråkigaste fönstret i går. Det lilla köksfönstret. Vacuumet har släppt i det, så det bli aldrig helt blankt, hur mycket man än putsar.

Eftersom vårt kök får sig en liten makeover, så vore det ju kul med rena fönster. Nu ska jag bara skaffa nya gardinstänger, så jag slipper "Tanthyllorna" och ny blomhylla och ny... Just det ja - grejen med minimakeovern var ju budgeten. Det är svårt att säga stopp, det ena drar med sig det andra liksom.

1 kommentar:

Fru S d. ä. sa...

Du kan få komma till mig och putsa, här syns det jättebra vad man gjort... fniss
Men "ett fönster om dagen håller doktorn borta", eller hur var det där ordspråket nu igen?