tisdag 7 september 2010

En bra dag

Mina nycklar hart varit borta sen i lördags. Jag var ganska säker på att jag slängde in dem på hallmattan innan vi åkte och plockade svamp, men på söndagen kunde jag inte hitta dem. I morse frågade jag hon som har kollen här hemma - Lillasyster - och hon visste precis. Jag bad dem nämligen att plocka ihop i hallen efter vi hade kommit hem och hon hade då lagt dem i min stövel som hon sen ställt in i garderoben. Så nu är nycklarna tillbaka!

Sen lämnades grabben utan större krusiduller på skolan idag. Jag tog även ett snack med fröknarna, så nu har vi en plan. Det känns bra. Nu hoppas jag att tankarna kan vara på skolarbetet idag, det var lite si och så med det igår...

1 kommentar:

3 barnsmamma sa...

Så du menar att du inte tittade i stöveln från första början...? det var väl ett kanonbra ställa ett lägga nycklarna på! Haha, vad roliga barn kan vara!

Vad skönt att ni har en plan och att du känner att det börjar släppa. Mamma måste oxå känna sig trygg!