lördag 18 september 2010

Köket

Vi har nu gjort en budgetrenovering av köket. Jag har stora planer för vårt kök (kanske) kan bara inte bestämma mig... Så i väntan på beslut (och pengar) bytte vi luckor. Det blev rätt bra faktiskt. Att sen inte IKEA-luckorna passade precis hindrade inte min käre make från att få till det ändå. Några stommar fick bytas, lite fix här och där och nu börjar det bli klart.

Vid dagens besök på IKEA hittade jag skåpet jag ska ha i köket också, den gamla köpmansdisken med tillhörande vitrinskåp ska nu UUUUUUTTT! Ska bara åka in och köpa det. Under veckan kanske? Maken är ju i Österrike... Min kära mor har fixat nya gardiner, så idag åkte de "fina" stängerna med hylla ner. Snacka 70-tal och tantiga!

När jag ändå var på IKEA passade jag på att köpa med lite pinaler till köket som går i stil med gardinerna. Det var riktigt kul att fixa till. Kvar på budgetrenoveringen står nu ett laminatgolv för att dölja den bruna mattan från sent 70-tal. Nya skåpet gör sig nog bra och sen är det nog klart. Ev nya bänkskivor, där funderar jag än.

När jag nu nämner IKEA för 4:e gången i detta inlägg, funderar jag på om jag inte kan få lite rabatt på skåpet, eftersom jag gör så mycket reklam för dem. Troligtvis blir det inte så då jag har allt för få läsare på bloggen, men ett nytt skåp blir det i alla fall!

Några bilder före och efter ska jag också lägga in här åt er och spontana besök på en kopp kaffe för att se det live är helt ok! Jag är ju hemma nästan jämt nu, eftersom jag läser på distans! Välkomna!

1 kommentar:

3 barnsmamma sa...

Vad kul med lite förändring. Alltid kul att få in lite nytt! Väntar med spänning på bilder.
Kram Therese