söndag 14 oktober 2012

(Mar)Drömtårta

Idag gav jag mig på att baka drömtårta. Jag har ju min farmors supergoda och übersnygga drömtårta som förlaga och dit nådde jag inte riktigt... Kanske var lite nära i smak, men defenitivt inte i utformning!

Jag har en sån där lite större ugn, så jag fick göra receptet 1,5 gång så stort för att täcka den större plåten. Att hantera den sen när den var gräddad var inte helt enkelt, för i botten låg två bakplåtspapper, som så klart inte satt ihop. Jag fick, med hjälp av maken över den på två sockrade bakplåtspapper och sen när smörkrämen var i skulle den rullas ihop. Ingen vacker syn kan jag lova... Sen blev den inte helt färdiggräddad i mitten, för jag var lite för feg på tiden.

Men den blev god i alla fall. En liten tröst i bedrövelsen.
Men nää - Nåt kort får ni inte!

2 kommentarer:

Malin sa...

Har oxå försökt ngr ggr att göra Farmors drömtårta, jag har inte heller lyckas.. så du är inte ensam. Har testat toscakakan oxå, men till farmors kommer jag aldrig. Lycka till nästa gång.
Kram Malin

Din mor sa...

Jag har också på testat att baka farmors drömtårta men min blev som tuggumi. Vi har nog alla långt kvar till farmors goda bakverk och maträtter.