söndag 7 oktober 2012

Honey

Fick riktig honung av svärmor. Sån där direkt från landet, ni vet!

Eftersom jag är så där "hårknäpp", så var jag tvungen att prova en hårinpackning med honung. (Man kan tydligen tvätta med det också, efter vad jag har förstått.) En del honung har blandats med två delar balsam. Man ska visst ha aloe vera i också, men det har jag inget. Balsamet jag använder mig av idag är från Urtekram och innehåller bara massa godkända och ekologiska saker och örter och oljor och gud vet vad - gööörbra, säger de som vet... Sköljde i alla fall håret med vatten och gnuggade in blandningen. sen satte jag upp håret i en knut, drog en systemkasse över och avslutade med en handduk. Lillan funderar lite på vad jag gör, men hon är ju rätt van nu för tiden. Hon tyckte i alla fall att det blev bra emd lila på huvudet!

Nu ska jag ha det så här så länge som jag orkar. Det är tydligen bra att ha i över natten, men se det tänker jag inte prova. Ser en jättekletig kudde framför mig. Jag satsar på en timme. Tur att jag är ledig i morgon. Risken är ju att jag ser ut som sju svåra efter detta...

Back to honey - det är visst jättebra att ha som ansiktsmask också. Detta har jag provat och det känns helt ok. Mjuk och fin hud får man! Sen var det nån i nåt forum som provat det mot munsår och var helsåld! Detta har jag dock inte provat, då jag sällan lider av just denna åkomma. Kan däremot tänka mig att prova om läpparna blir torra framöver. Förstår bara inte hur man ska undvika att smaska i sig det hela.

Inga kommentarer: