onsdag 17 juni 2009

Nej, sa jag ledsamt...

I går var det lillan som inte ville till dagamman, vilket jag kan förstå. 2 veckor hemma och sen till extradagmamman till på köpet. I dag var det grabben som satte sig på tvären, hos den vanliga dagmamman.

Vår dagmamma hade pratat med honom och han hade sagt att han hellre ville vara hos extradagmamman idag. Det fick han ju inte.

Vårt samtal i bilen hem:
-Men, varför ville du inte gå in i morse?
-Jag ville hellre till Dagmamma E!
-Vad hände sen då?
-Hon frågade om jag inte skulle komma in. Nej, sa jag då - ledsamt...
-Jasså (fnissade i framsätet), vad hände då?
-Jag slog min dagmamma...
-Förstod hon då att du ville till E?
-Nej, jag sa det sen och då sa hon att jag inte fick det i dag.

De hade blivit sams tillslut, grabben kom in och de hade sin årliga avslutnig med pizza och jordgubbstårta. Han var nöjd med dagen, lillan också hon hade ju fått jogbbe!

Inga kommentarer: