söndag 21 juni 2009

39 blev 40

Innan dagen var slut toppade lillan på 40.1 i feber. Hon ville ha filten på sig:
-Inte sjysej!
Hon fick Ipren, en powernap på 30 minuter, några dl välling och sen somnade hon igen. Innan jag la mig petade jag i henne lite Panodil. Hon sov hela natten och kom upp med endast 38 grader.

Hon har varit pigg hela förmiddagen och faktiskt gått utan blöja med endast en olycka! Hon har kissat på toaletten, säkert 6-7 gånger och sagt till själv när hon behövt gå. Jag tycker nog hon är ganska duktig jag (sträcker stolt på ryggen)!

Grabben har vi dumpat på hans favoritställe, nämligen mormor och morfars stuga. Han var inte svårlämnad vill jag lova!

1 kommentar:

Din mor sa...

Idag har morfar har städat "kryp"-vinden, så mormor fick hålla i stegen och Alvin fick vara arbetsledare. Ännu har inte Basiluskan flyttat ut men det verkar som hon trivs sämre och sämre och inte ville hon städa heller...