onsdag 3 juni 2009

Förkylda och batterislut

Först lillan - hon vaknade med en snormustasch i morse. Hela snoken med intorkad snor, blä! Sonen kraxade också och jag har det i kroppen sedan någon dag tillbaka. Till på köpet ska jag vara funktionär på friidrotten i morgon och precis som förra veckan lovar de regn och kyla. Vår vanliga lycka. Denna gången kan jag ju inte sitta under tak heller, då jag ska mäta i kulgropen.

När jag skulle ta min bil i morse (efter en mycket trött och seg morgon) så bara blinkade det i allt som var. Snabbt som attan bytte jag bil och drog norr ut. Min bil som aldrig bråkas, min fina blåa A4, som jag tycker så mycket om. I stället blev det vår "gamla skrotbil", som sonen säger. Att SAAB:en bara är ett år och Audin 11, är inget som har någon betydelse. Här dissar vi SAAB:en både jag och sonen - vilket skräp! Hur som helst så fick mannen i huset igång pärlan under dagen. Det var batteriet som var slut.
Anledning:
-Det var så mörkt när mamma hämtade oss hos dagmamman, så jag tände lampan!

För övrigt var lillan stylad á la pappa idag. Skulle ha plåtat, men missade det. En vit, ärmlös klänning med rosa och röda fjärilar på. Strumpbyxor med mörkgrå botten, röda, cerisa och grå ränder och på toppen ett cerist och ett lila spänne! Just det ja, en turkos långärmad tröja med drasgkedja när de var ute. Till hans försvar hade han satt på henne strumpbyxorna, hon ville ha klänningen och hon valde spännen. Mja, jag vet inte jag - ska man tro på det?

Nu gluttar jag på maken framför Wii igen, han bara klagar och klagar. Han har för övrigt en kvinnlig tränare, som han tycker är mycket bra. Det låter nämligen som om det går för henne säger han. Hon hejar på med ett "Oh Yeh!" och "that´s it!" stup i kvarten. Hon är anledningen till att han tränar säger han. Hon är inte namngiven än, men jag föreslog Yppiga Berta!

Hoppas han är klar snart, så jag får se på nåt annat än Yppiga Berta och hennes stönanden. Bengt-Håkan får vila även i dag. Man ska ju inte träna när man är sjuk, eller hur?!?

Inga kommentarer: