lördag 6 juni 2009

Fortfarande sjuka

Grabben har feber för tredje dagen i dag och mina barn sover då inte mer när de är sjuka. Det trodde jag att alla gjorde. Men jag har lärt mig att mina barn är inte som alla andra. Jag trodde till exempel att alla barn åt välling. Inte sonen, han vägrade och jag fattade inget! Dricker inte alla barn välling? Ligger inte det i generna på små barn? Onekligen inte, fick jag lära mig.

Hur som helst har sonen härjat nätterna långa. Varit på toa x antal gånger, vaknat helförbannad, kommit till vår säng, tvinnat ett par varv för att sen gå in till sig. I morse vaknade han 6.00. För övrig somnade jag 21.15 i går - äntligen helg!

Dagen som kommer ska bjuda på ett Bergviksbesök (ensam!) och en barnfri 30-årsfest på kvällen. De sjuka, gnälliga, osovande barnen lämnar vi med varm hand över till världens bästa farfar!

Inga kommentarer: