måndag 26 mars 2012

Påsklov

Mitt påsklov närmar sig med dundrande steg.
Håller på med de nationella proven på jobbet och vi kommer nog hinna med de flesta innan lovet kommer. Men herregud vad vi sliter för att få till det. Tycker all tid går åt till dessa prov. Vem har gjort, är det rättat, när ska detta prov tas igen, bokföra, planera, genomföra, administrera osv... Samtidigt tycker jag att det är kul!

Åter till rubriken påsklov:
Vi får våra fönster till huset under påsklovsveckan. Den dyraste fönsterputs jag har beställt i alla fall. Inte för att jag någonsin har beställt någon fönsterputs, men OM jag hade gjot det, så hade detta by far varit den dyraste. Nya fönster på övervåningen, i källaren och två nya altandörrar. Sen ska de gamla ut och de nya in. Vonje, vojne...
Vi tar hem husvagnen veckan före påsklovet och ska göra den redo för sommaren. Det ska bli kul att få greja med den. Vi köpte den ju en fredag, städade ur och ställde in den för vintern på söndagen. Så den har jag inte sett mycket av.
Påsklovet bjuder även på ett 65-årskalas och förhoppningsvis lite vila.

Vet av erfarenhet att när påsklovet är gjort säger resten av terminen swosch och så är det sommarlov. Det man inte hinner före påsk kan man glömma (typ). Så ska vi klara av alla utvecklingssamtal också. Så klart kommer fokus vara på proven, men det är i alla fall massa förberedelser och förarbete som ska göras och sen ska samtalen genomföras, en avslutning ska planeras och sen stapplar fröknarna över sommarlovsmållinjen. Till på köpet har vi några dagar efter skolavslutningen där jag och min kollega ska flytta, byta klassrum. Både kul och jobbigt. Nya elever, med tillhörande föräldrar, väntar till hösten. Men innan dess är det ett långt sommarlov och jag har önskat en bra sommar!

2 kommentarer:

Malin Olsson sa...

Man undrar ju varför du sover i 11 timmar :-)Jag undrar hur du får till allt ibland, man andas ju knappt när man läser ditt inlägg. Det är roligt att titta in ibland, och du är en friskt fläkt... Vi ses på 65-års kalaset. //Malin

Fru S sa...

Tack, Malin!
Jag får inte till allt. Ibland skiter det sig ordentligt, men allt kan jag inte dela med mig av här...
Idag har jag suttit vid köksbordet nästan hela dan =)
Ses i påsk!