torsdag 15 mars 2012

Från magsjuka till influensa...

På tisdag däckade maken i influensan. Och när jag säger däckar - menar jag däckar! Googlade på influensa och han uppfyllde alla symptom, från A till Ö. Han har sedan dess legat med 39-40 graders feber, blixtrande huvudvärk, ont i bröst, ont i magen och ja, typ resten av kroppen...

I morse klagade sonen på att han frös lite, sen hade han ont i ena ljumsken och så kom nackvärken. Han hade då ingen feber, men innan jag lämnat huset hade han i alla fall 37,6. Grabben fick vara kvar hos pappan och inte gå på morgonfritids, för att se vart det bra. Men om han inte blev febrig, eller piggade på sig, skulle han själv gå till skolan. Pappan kunde inte gå med. Det tog en halvtimme så fick jag SMS om att han var uppe i 38. Så ingen skola för honom idag.

Maken frågade hur han mådde, när de satt i sängen och såg på TV.
-Bra, fick han då till svar.
-Men varför blundar du med ett öga när du ser på TV:n, undrade pappan.
-Jo, men annars ser jag två TV-apparater!
-Men hur mår du då?
-Bra!
Maken tempar honom och termometern visar på 40,1.

Vaddå mår bra?!? Den killen föder då inga barn när han är sjuk!

Så nu återstår att se om det första och största könet klarar sig undan flunsan, eller om också vi ligger om någon dag...

Inga kommentarer: