måndag 26 mars 2012

Nanny sökes - Phu...

Just nu önskar jag mig (förutom det där lovet som snart är här) en Nanny.
Just nu och idag.
Har just nu ingen lust att övertyga om att det är dags för sängen, borsta tänder, läsa god natt-saga, stoppa om, komma när någon ropar "Maammaaaa?", för att sen göra om det en gång till...

Tänker plåga lillan med Nalle Phu, för den ska jag läsa i svenskkursen som började idag.
Jag gillar inte Phu! Fattar inte charmen i den där "dumma lilla björnen". Han är trög, Kanin ohyfsad, Tigger bara hoppar överallt och är högljudd och ivägen och Nasse är rädd för allt. Och nej, jag gillar inte hans citat heller.
Nalle phu var bannlyst på ALLT när mina barn var små. Phu och BabyDisney, eller vad de nu heter.
Stackars mina barn - jag har berövat dem Nalle Phu...
Nå ja - nu får hon i alla fall höra Phu.
Jo, jag har faktiskt läst den en gång förut - har till och med bamsesamlingsboken med Phu och den hade jag precis städat undan, av ovan nämnd anledning. Men nu fick jag så fint knalla ner i källaren och hämta upp den tillbaka. Tur att jag hade den, för jag hade inte velat åka till bibblan denna veckan. Maken är i Göttebörrrrj och jag ska på föreläsning i morgon kväll. Sen är nog min efterjobbetenergi slut för denna veckan. Inte för att den brukar va så stor annars heller i och för sig...

Näpp, ingen Nanny kommer, så det är väl bara att ta fram tandborsten, Phujävlaboken och stoppa lillgrynet i säng!
Men först ska jag ha mysbrallor på...

2 kommentarer:

Fru S sa...

Har läst ett kapitel och kommit fram till att björnen heter Puh och han var lika tråkig som jag minns...

Fia sa...

Haha, kan hålla med om att han är lite mesig ;-)