torsdag 29 mars 2012

Matlagningsomotiverad


Mannagrynsgröt och äggmacka får stå på kvällens meny.Men så får jag dåligt samvete FAST jag nästan ALLTID lagar mat åt mina barn.
Varför är det så?!?

För övrigt scoarar (hur stavas det?) jag NOLL med mammapoäng idag. Kidsen fick se på TV direkt vi kom hem kl 17. Jag satte mig på toa, sen framför datorn och sen kokade jag gröt. Men å andra sidan hade jag nog kammat minuspoäng om de inte fått se på TV. Slut på energi liksom. Å då har jag lite jobb med mig hem som måste göras idag.

Och maken verkar inte komma hem i tid i morgon heller. När han väl kommer hem lär jag inte plocka några hustrupoäng heller... (Och nej, jag tänkte inte på nåt snusk - fy på dig!)

Postade i alla fall mitt FK-brev i morse som skulle vara inne senast i morgon. Postade det i måndags, men det framkom att det visst var makens brev jag postat. Snällt av mig där! Tyckte han kunde posta mitt som tack, men han drog till Götet i stället. Mindre snällt av honom...

I morgon slutar jag i alla fall kl 14 och hoppas på att komma ifrån jobbet tidigare, men det kan jag nog glömma. Vi kör nationella prov så det ryker ur öronen både på elever och lärare. De utför och jag rättar och bokför och utvärderar och pluggar på nästa prov...

1 kommentar:

Anonym sa...

Glöm det där med att komma iväg tidigare. Vi kommer att ha prov att rätta och veckobrev att skriva...har vi (o)tur ska även nån förälder kontaktas. Har beställt upp kaffe till vårt klassrum i morgon.
Kollegan (som oxå vill komma iväg tidigare, har ett 21 årskalas att ordna med). go kväll