tisdag 23 juli 2013

Ibland suger livet...

Ja, det är ingen fara på taket. Men två saker (materiella och kroppsliga) stör mig nåt fruktansvärt just nu.

Vad är det då?!?

Nr 1
Frissan klippte av luggen som jag sparat i ett år, utan att jag hann fatta vad som hände. Inte hela, men på högersidan är den kort nu. Det var ju jättefint när det var iordninggjort, en sned lugg. Men jag orkar inte ha det så! Anledningen till att detta hände var att jag inte var hos min vanliga frissa, blev lite fel där med tider och vilken frissa som skulle klippa när, då hela familjen skulle dit. Men va f*n - det är ju bara HÅR!!! Bara att börja om med spännena nu då. Till på köpet har jag ALLTID haft lugg och nu när jag äntligen bestämt mig för att spara ut, händer detta. Surt, men det ÄR ju inte hela världen.

Nr 2
Min telefon la av. Eller ja, alla (3) knappar slutade funka och den står nu i säkert läge. Piss också. Tur att jag har en tekniker till man, som tar tag i det hela. Just nu står telefonen på säkerhetskopiering för att sedan rensas och börjas om med. Annars blir det väl till att lämna in och bli några kronor fattigare (och bli utan telefon i x antal dagar - bevare mig väl!). Går säkert inte på garantin, men min tur. Å då är detta ändå den telefonen jag varit mest rädd om - haft i skydd, bara använt rätt laddare osv.

Nu fattar jag var vår dotter har fått sin panikrädsla ifrån när hon råkar ha sönder något. Typ tappa DS-spelet i golvet eller så. MOI! Sorry, gumman... Jag får ångest över min telefon och luggen. Blir dretsur och tycker att det är lika bra att gå och lägga sig tills luggen växt ut och någon fixat min telefon. Då är det ju tur att min andre hälft är denne någon som kan fixa telefonen och tycker att det är väl inte hela världen, det löser sig! Vi får väl lämna in den på lagning och betala om det är så. Och JA, det löser sig! Jag vet det - men ändå är jag redigt putt nu...

Väx lugg-jävel VÄÄÄÄX!!!

Inga kommentarer: