torsdag 23 februari 2012

-Jag är en tänksam klassiker!

Har läst om mina barn här på bloggen. Klickade först på Nenne och sen på Fiffiluran.
Jag har skrattat och återupplevt gamla minnen, och dammat av några som jag glömt.
Helt superhärligt att läsa och inse vad som hänt med barnen sen jag öppnade bloggen. Att se vissa egenskaper som fortfarande finns kvar, medan andra avtagit för att ersättas med andra.
Att få följa lillans humör, som hon nu allt som oftast bemästrar och grabbens alla härliga uttryck.
Aktiva lillan, som funnits över allt i huset och grabbens mindre snabba livssstil.

För er nära och kära som känner våra barn väl, klicka på "Nenne" och Fiffiluran" under ettiketter till höger, längre ner på sidan. Läs sen och ta er tillbaka i tiden. Är övertygad om att ni kommer finna några gamla bortglömda pärlor! Ja, så klart för alla andra också som vill!
Här kommer några smakprov.

lördagen den 1:e augusti 2009
-Du gå ut mamman, jag jopar sjädig!

Lillan är på pottan.

onsdagen den 21:e januari 2009
Kan man inte prata får man visa vad man vill på något annat sätt.

-Tar mamma i handen.
-Går med henne till köket.
-Pekar på skåpet med muggarna i.
-Lyfts upp till det öppna skåpet och väljer en mugg.
-Kommer ner på golvet och går till kylskåpet och pekar.
-Pekar på mjölken i det nu öppna kylskåpet.
-Muggen fylls med mjölk och man dricker sej otörstig.

Ja, hon är inte bet på att berätta vad hon menar även om inte orden finns där.

tisdagen den 14:e juni 2011
-Jag är en tänksam klassiker!

Grabben; 6 bast!

fredagen den 21:e november 2008
-Mamma jag är kungen, jag!
-Kungen har en sån där krona på huvudet.
-Kungen sitter i en sån här stol.
-Och han kan vila såhär om han blir vilnödig!

Behöver jag tillägga att jag skrattade riktigt gott?!?

/En vilnödig mamma

1 kommentar:

Fia sa...

Hihi, barn e för härliga!