onsdag 29 februari 2012

Fel blev rätt

Skönt att veta att man gjorde rätt när man trodde att man gjorde fel!

För när mina barn var små (låter som det var evigheter sen) fick man minsann inte stoppa nappen i sin egen  mun och sen i barnets. De kunde få karies, sjukdomar och ospecificerad idioti. Själv var jag för slapp för att orka gå och skölja av nappen, så jag stoppade den i min mun. Jag menar, man pussar ju på barnen, det borde ju också vara fel i så fall. De sög på mina fingrar - DET om nåt borde vara bakteriefyllt. Som tur var hade vi te veckor på NEO, där de talade om för oss att när vi kom hem behövde vi inte alls vara så resnliga och koka och diska och tvätta och ha oss. För där fanns VÅRA bakterier och de var BRA för vår son!

Jag menar, herre gud, vi bor inte i en svinstia! Lite skit rensar magen heter det ju. Ungen går ju snart ut och stoppar diverse föremål i munnen, suger på kundvagnen (bläk), stoppar handen i toan osv, osv. En tappad napp på ett hyfsat rent golv, som tar vägen förbi en förälders mun - HUR kan det bli farligt?!? Överdriven rensklighet är också farligt!

Inga kommentarer: