fredag 24 februari 2012

Bortbyting?!?

Jamen asså...
Lite up to date måste väl även kungahuset och deras regler, rutiner och traditioner vara?!?
Kl 11 idag ska fyra vittnen bekräfta att flickebarnet inte är en bortbyting.
Bara ordet bortbyting, liksom...
För det första undrar jag hur de vet detta? Var de med vid fösdeln, eller?
För det andra, så trodde jag att sjukvården såg till att barnet kommer till rätt mor. Ni vet med band på mor och barn osv.
För det tredje så skulle jag vilja se den mor av idag, som väljer att byta bort sitt barn!

Undrar förresten vad Kronprinsessan Victoria och Prins Daniel tycker om denna ceremoni. Måste vara ganska skrattretande! Fyra viktiga människor som säger att jo, sessan, denna unge kom ur din kungliga snippa för några timmar sen. Det går vi i god för! Inte för att vi var där, eller har stått utanför ditt rum och följt dina och lillsessans steg under tiden som gått sen hon lämnade ditt sköte. Men vi går i god för att det inte är någon bortbyting och signerar detta dokument med våra namn och sigill.

Så här skrev aftonbladet.se
Tronarvingen visas upp för fyra vittnen. Närvarande är talman Per Westerberg, statsminister Fredrik Reinfeldt, riksmarskalk Svante Lindqvist och överhovmästarinna Alice Trolle-Wachtmeister. Vittnesbekräftelsen är ett dokument med underskrifter och sigill av vittnena, som bekräftar att tronarvingen inte är en bortbyting.

Jag är nog varken för eller emot kungahuset, men en del saker blir lite smått löjliga tycker jag... Men det kanske är för att jag är en simpel arbetare, som inte förstår mig på högheter och deras livsstil!

Inga kommentarer: