onsdag 5 oktober 2011

Innehållet i bloggarna jag läser är ganska spritt...

Jag har några bloggar som jag läser regelbundet.
Några är vänners.
Vissa handlar om mat - såklart...

En är av en mamma som födde trillingar för något år sen och nu är uppe i 8 barn och väntar det nionde. 2 av barnen är bonusbarn. Familjen XL heter hennes blogg.

Men sen läser jag Kissies blogg också. Varför - inte en aning. Den ger inte så mycket, men det är ändå lite intressant att följa henne. Hon följs ju av ganska många läsare och har en av Sveriges största bloggar. En dyngsmal blondin (på alla sätt) med megabomber av plast. Ja, det säger väl allt egentligen. Men jag har ju ändå hand om barnen som följer eller kommer att följa Kissie och formas av hennes ideal och liv. Förresten ska jag nog lägga till att jag fascineras av "dumma Blondiner", typ Victoria Silvstedt. Jag tror nog ändå att de måste ha något bakom pannbenet, eftersom de blir så framgångsrika ändå. Vad är image och vad är vanlig dumhet. Spännande tycker jag.

I andra änden av min bloggskala ligger Lady Dhamer. Hon skriver om genus, att tycka om sig själv som man är, att inte vara någon annan än sig själv till lags, att få syn på fördomar och hur man bemöter dem. Hon gör det på ett sakligt sätt och bemöter alla motargument på ett vänligt och sakligt sätt.

Om jag skulle rekommendera en blogg så skulle det vara Lady Dhamer. Hon kallar sig själv för en postpatriarkal feministfitta.
Ta och besök henne är du snäll, den bloggen ger i alla fall något och förhoppningsvis ruckar hon runt lite hos dig med!

Vad läser du för bloggar?

Inga kommentarer: