söndag 23 oktober 2011

Det där med komplimanger...

Jag följer ju som sagt Lady Dhamer och i dag skrev hon om komplimanger.
Vilken typ av komplimanger ger vi våra medmänniskor egentligen? Det är ju väldigt lätt att berömma utseendet, men hur ofta berömmer vi egentligen något annat? Hur ofta ger vi våra arbetskamrater ett gott ord om den bra insatsen de just gjort? Eller hur ofta berättar vi för bästa vännen hur mycket de betyder för oss? Nej, det är lättare att säga att jackan de har är snygg, eller att frissan klär dem.

Jag ska bli bättre! Jag ska börja berömma saker som faktiskt betyder något. För let´s face it! Jag skiter väl i om mina vänner är snygga i håret eller om de har värsta jackan. Jag bryr mig om det de gör och hur de är som personer DET måste jag träna på att berätta för dem!

Och i andra änden av komplimangskalan skriver Kissie om värsta snygga väskan hon just tjackat, eller om hur snygg hon blev hos frissan idag. Eller hur ortoligt söt hennes väninna var i nya superkorta klänningen...

Inga kommentarer: