måndag 26 september 2011

Slött

Idag går både jag och barn på lågvarv.
Jag är trött och sliten, varför vet jag inte, men det rimmar dåligt med att maken är i Österrike under veckan.

Jag och lillan var och tittade på grabben när han var på friidrottsdag med skolan. Han "stod över" första längdhoppet, hoppade andra med huvtröjan hängandes på huvudet och sen stod han även över sista hoppet. 400 meter hade han promenerat runt, för "det var valfritt om man ville springa eller gå!". Men han hade tydligen kastat alla tre kasten med bollen. Mamman insåg efter längdhoppet att det var större chans för honom att genomföra grenarna om hon avlägsnade sig.

Funderar skarpt på att göra "wajnerbrods" med kidsen. Det skulle sitta fint en sån här grå och slö dag tycker jag!

Vet ni inte vad wajnerbrods är, föreslår jag att ni tittar på Sunes Sommar! Har ni redan sett det och vet vad jag syftar till, så se den gärna igen. Fast det är ju faktiskt Håkan och pappan som gör hela filmen OCH adventskalender-serien!

1 kommentar:

Jessi sa...

Jag vet vad dessa bakverk är för något för här går Sune på repeat ;)...