fredag 2 september 2011

Nästan påkörd...

Höll på att bli påkörd 2 gånger på väg hem från jobbet idag...
Först körde en långtradare om på INSIDAN på en 80, sträcka.
Sen höll en tant på att köra på mig i rondellen där hemma. Nog för att rondellen är liten och har blivit jämförd med en tappad navkapsel, men det är i alla fall förkörsrätt när man är inne i den. Det struntade tanten i och körde som om hon kom på värsta huvudleden. Tur för henne att jag inte hade makens bil (och inte min pärla), för då hade jag inte bromsat!

3 kommentarer:

JÖ sa...

Men fy! Jag tycker man ser förare varje dag som inte borde få sitta i en bil!

Din mor sa...

Trafik är farligt!

Fru S d. ä. sa...

Detta fenomen uppträder nästan varje morgon då jag cyklar i rondellen. Men cykel vs bil nja, det blir att bromsa och släppa före. Men ge onda ögat!