måndag 11 april 2011

Uppvaktad

Barnen har sedan en tid tillbaka bestämt att de skulle ge mig frukost på sängen när jag fyllde år, även om inte pappan var hemma. Jag hjälpte dem att förbereda kaffekokaren och satte en väckarklocka i sonens rum. Klockan sju pep den, han stängde av snabbt som busen och skuttade ur sängen. Sen smet han in till lillasyster (som låg i min säng) och viskade att det var dags att gå upp. Jag petade på lillan och hon smög snabbt upp för att hjälpa storebror.

Några minuter senare kommer de med macka på bricka, kaffekopp i handen och sjunger "Ja må hon leva".

Det är utan tvekan den bästa födelsedagsväckningen jag fått i vuxen ålder! Och jag har världens bästa barn - såklart!

3 kommentarer:

3 barnsmamma sa...

Åhhh vad gulliga dom är! Och duktiga som fixade det själva. Grattis än en gång!

Fru S d. ä. sa...

Det är mina barnbarn det... :D
PS Grattis igen!

Jessi sa...

Åhhh! Grattis i efterskott!