måndag 14 juni 2010

På andra sidan

Nu har jag fått mina antagningar. Hade tänkt läsa matte och svenska till hösten, men matten var full, så det blev engelska i stället.

Så nu ska jag få vara på den andra sidan av undervisningen ett tag. Vi läser visserligen på distans, så det är bara 6 innedagar/kurs, men ändå! Det ska bli skönt och omväxlande att få studera lite så där i höstrusket. Jag har bara hört gott om lärarlyftets kurser, så det bli nog superbra.

Så jag kanske tar tag i matsedeln här på sidan igen - vem vet? Någon som har nåt bra vardagsrecept att dela med sig av?

2 kommentarer:

Mitt liv som ULLE sa...

Hej! Ett matips!
Jag brukar koka ris för ca 8 pers och sedan skär jag kassler i strimlor och blandar allt tillsammans i en gratäng form och sedan häller jag hollandaise sås (rikligt)över riset och kassler. Sedan in i ugnen ca 20 min servers med sallad. Detta brukar mina pojkar gilla! Kram från Ulle

Muppen sa...

flugor å mjölk