torsdag 24 juni 2010

Jag hinner!

Denna sommar märks det tydligt att barnen blivit större. Jag HINNER saker i trädgården.

Minns så väl när Lillan var nyfödd, jag hann bara bli skitig om händerna innan hon gnällde och skulle ha napp, eller äta, eller nåt annat som hör nyfödda till. Andra sommaren skulle hon ju bara gå och gå och gå... I fjol var de kanske inte alltid bästisar och hon drog i väg titt som tätt.

Men NU! Stora monsterrabatten på framsidan är klar, hallonhäcken rensad och halva täckt med bark, jag har ställt i ordning på altanen, planterat blommor och inne ser det ändå rätt ok ut. Ok, de är inte alltid bästisar nu heller, hjälp med toalettbesök behövs och de tar sig turer utanför gården, men de är större, klarar sig bättre och har varandra på gott och ont. Grannarna får sig små besök och barnen får sig bullar.

I morgon börjar makens semester och han har börjar igen samtidigt med mig den 16:e augusti. Vi hinner nog lite till innan sommaren är slut!

1 kommentar:

Jessica P sa...

Men vad härligt! Jag behövde läsa att det finns hopp :)