måndag 5 oktober 2009

Sch... Experiment pågår!

Long time no see! Har haft lite bloggvila, men nu är jag tillbaka, åtminstone just nu!

Jag har länge spanat på recept på surdeg, men har inte vågat mig på att sätta en egen surdeg. Jag har fuskat med kronjäst´s torrjäst på surdeg, men inte gjort någon egen. Men nu idag har jag satt den! Har hittat ett recept hos Pain de Martin och jag hoppas och håller tummarna för att detta ska fungera, så jag inte tappar lusten helt. Antar att man måste prova några gånger innan man behärskar tekniken, men det tar ju nästan en hel vecka innan surdegen är redo för att användas. Å andra sidan kan man ha den hur länge som helst sen om man sköter den. Med två små barn och en man på jobb långt bort under veckorna, så misstänker jag att surdegen kommer vara rätt sur - på mig! Har lagt in påminnelser i telefonen, för så kasst är mitt närminne under veckorna när jag jobbar.

Jag återkommer med experimentet framöver...

2 kommentarer:

Broder uppochner sa...

Här har det varit stilla ett tag minsann. Jag ska försöka uppdatera min resedagbok. Min plan var att uppdatera nästa gång du uppdaterade här... Se hur det går

Lycka till med degen. Kanske lyckas med den lagom tills jag kommer hem kanske ;)

Hälsa hem!

/ Bror

Jessi sa...

Hej! Va kul att du är tillbaka :)! Jag har faktiskt saknat dina uppdateringar... KRAM