fredag 23 oktober 2009

Jobbar hemma!

I dag har jag tagit en jobba-hemma-dag. Det blir så mycket mer gjort hemma i köket än på skolan. Hade en lektion, som jag lite fint gett bort. Har ju nästan 5 mil till jobbet, så den kändes lite onödig just idag. Håller på att arbeta med matematikverkstaden vi bygger upp på skolan. Det är ett hästjobb och mycket att fundera på och mycket pengar att spendera (som om det skulle vara så svårt...).

Just nu har jag rast. Måste tänka på annat en stund och byta tvätt i maskinen. Det är ju fördelen med att vara hemma, förutom att inte behöva bli störd av elever och kollegor, så fixar jag tvätten! Min maskin tycker det är så roligt att tvätta, så den håller på i över 2 timmar med varje tvätt. Kör jag på 60 grader tar det 2.40. Jag hade 7 tvättar - räkna själva!

Senare idag får vi massa älgkött att fylla våra frysar med. Det passar bra, för färsen har varit slut sen länge.

Nej tillbaka till verkstan!

Inga kommentarer: