söndag 1 mars 2009

Skitsnack och gnäll

Ja, jag är ju egentligen emot skitsnack, speciellt så här på en blogg, men idag gör jag ett undantag!

Jag fattar inte hur mycket skit som får plats i en sån liten unge. Vi har bytt 7 (!) blöjor i dag och inget av lassen var särskilt små. Var har hon haft detta gömt undrar då jag? Hon åt inte så mycket i går, så hon måste vara helt tom inuti idag. Så är hon inne på vällingflaska nr 3 just nu iofs...

Jo, gnäll har det varit också, nattningarna har varit sådär, middagssömnen likaså, men jag vet varför. Bägge nedre hörntänderna står beredda att komma fram vilken sekund som helst. Så svullen, så halva tanden måste komma fram när det väl spricker.

Sen är det bara 4 tänder kvar innan tandhelvetet är över. Snacka om att vara känslig vid tandsprickning! Storebror märktes det inte på - ja eventuellt på konsistensen i blöjan då, hrm. Å andra sidan spridde han ut sina under 2,5 år.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars lilla Fiffilur, att få tänder verkar vara pest för henne.

Har du märkt att vi har nya gardiner i vårt kök.. Nu behöver du inte skämmas längre över våra diskreta julgardiner.

Anonym sa...

Hej, tack snälla du för att du är en sådan go och omtänksam medmänniska, du ska veta att jag uppskattar det.

Usch stackars tösen, inte lätt det där med tandabitsingarna ;-D

Kramar