söndag 8 mars 2009

Bullbak och avfrostning

Med god hjälp av den sötaste lilla bagerska fick vi ihop en bra bulldeg, som "sov" under tiden bagerskan gjorde det samma. Jag vet inte vem som sov skönast, men degen växte i alla fall mest...

Fick i alla fall ihop 2 plåtar med bullar och 2 megalängder! När jag ändå var i farten med baket, passade jag på att baka två råglimpor. Nu återstår bara att smaka på dem. Bakade lite bröd i går också, men där hade jag halvt ihjäl jästen, så den jäste inte alls så bra som bulldegen. Resultatet blev ok, men ett rätt kompakt bröd. Så nu lägger jag mitt hopp till dagens limpor!

Efter en halv dag med bak var köket så hett, så jag passade på att frosta av vår stackars frys. Antar att elräkningen kommer sjunka drastiskt efter detta, för den var aningens isig!

Inga kommentarer: