söndag 8 mars 2009

Jodå, blixten KAN slå ner två gånger...

Efter avfrostning tog jag ett stortag i skafferiet. Ville ha in assistenten, som jag kånkar upp och ner från källaren. Det blir ju inte att jag bakar så ofta som jag vill då. Sen brukar den stå på golvet här uppe några dagar (ok, veckor) innan den äntligen kommer ner igen. Men nu har den fått sej en ny plats i alla fall.

Nästa anhalt i köket var skåpen ovanför spisen. Vi har barngrejor m.m. i det vänstra och kryddor och sånt bös i det högra. Det högra är aningen mindre än det vänstra. Vi har tre små hyllor att sätta på insidan av skåpsdörren, som jag vill ha upp. I förra lägenheten hade jag kryddorna i dessa hyllor och på så vis tog de mindre plats i skåpen och framför allt, blev det väldigt överskådligt. Nu var det ju så att det högra skåpet var ett par mm för smalt för att kunna få upp dessa underbara hyllor. Vi har ju bara bott här i snart 3 år, så jag tänkte att det var dags att få upp dem. Ni vet, först fick hyllorna ligga till sej i skafferiet några år och sen när jag upptäckte att de inte fick plats, var jag tvungen att vänja mej vid tanken på att skifta plats på sakerna i skåpen. Det tog ytterligare något år. Men nu äntligen har sakerna bytt plats. Nu ska bara maken skruva upp dem och vem vet, kanske tar det några år till innan de äntligen är på plats, och då i lagom tid till köksrenovering!

Ja den som väntar på nåt gott, får kanske se en bild om några år då! Nu kommer frysvarorna, så det är väl dags att slita sej från da dator och plocka in.

Tjipp, tjipp, som vi säger här i Värmland (eller hur...)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Maken brukar hävda att det är frun i huset som har svårt att bestämma sig. Nu, när det är gjort, lär det inte dröja innan hyllorna är på plats. Vi får se vem som har rätt...

Anonym sa...

Hhahaha fullt upp ser jag, jag är också rätt velig. Men vad blev det för sjukdom av diagnosen ;-D

Anonym sa...

Det där med kryddordningen är viktiga saker. HÄr har det råkat lbi dubbelt av en hel del kryddor som jag inte tror vi gör slut på innan vi går i pension (så som enbär exempelvis...), men, det går ju inte att slänga nåt!!

Anonym sa...

Hejsan, hur är läget? Idag är jag piggar men man blev inte så glad då snön faller igen. Ge mig vår!!!!!!!!