måndag 12 november 2012

Vänd rätt upp!

Börjar faktiskt bli lite smått nervös över min ridlektion på onsdag.
Det är faktiskt 8 år sen jag slutade rida aktivt. Har väl ridit någon gång sedan dess, men absolut inte för instruktör! Är rädd för att jag glömt en massa saker, som t.ex. att få på träns så där smidigt som man fick förr, att sitta upp med elegans och ridvägarna i ridhuset har jag repeterat, men de lär jag glömma bort när jag sitter där och ridläraren säger "Vänd rätt upp!"

"Hoppas att jag inte är sämst", tänker jag och är fullt beredd att skylla på min ringrostighet. Och så funderar jag på om jag ska ha sporrarna på. Jag brukade alltid rida med sporrar, men det var ju just DEN hästen. Jag har i alla fall bestämt mig för att stoppa dem i fickan, så är jag beredd om ridläraren tycker att jag ska ha dem på. Så funderar jag på vilken typ av häst jag kommer att få. Vill ju gärna ha en med fart i, det är ju liksom min stil.

Nå ja, jag kanske kan roa någon, eller så går det bättre än jag tror. Har i alla fall tjackat ny ridhjälm, för jag vet inte ens var min är. Den kan ligga kvar i stallet, men i så fall har jag ju ingen aning om vad den varit med om de senaste 8 åren. Och en sak kan jag bra - flyga av! Men det sägs ju att man måste flyga av minst 100 ggr innan man blir en bra ryttare och jag har nog spräckt den gränsen. Undrar om den nollstälts nu under uppehållet?!? Kanske dragit av några i alla fall.

Hur som helst så ska det bli himla kul, svettigt och underbart! Jag har ju längtat efter detta ett bra tag nu och det känns bra att äntligen komma till skott. Att jag sedan kommer gå som om jag gjort i brallan dagarna efter, får jag bara ta helt enkelt!

En positiv sak som hänt sedan jag slutat rida är att muskeln på baksida lår har blivit längre. Jag orkade liksom inte stretcha efter varje gång jag red (läs aldrig) så den muskeln blev rätt kort, vilket resulterade i att jag inte kunde nå glovet med raka ben. Det kan jag nu! Undrar om jag kommer stretcha denna gången, eller om det kommer bli långt till golvet igen?!?

Inga kommentarer: