torsdag 15 november 2012

Öm...

Jepp, första ridlektionen är genomförd. Rätt nervös var jag, men som tur var fanns det snälla och goa medryttare som hjälpte mig rätt. Ridläraren var också en pärla och tyckte till och med att jag var duktig! *mallig*

Hösten jag fick hette Werner och var en sån där gammal trotjänare. Jag orkade genom hela passet, men attans vad jobbigt det var. Lite frustrerande var det också att jag ville mer än jag orkade och när Werner började gå riktigt fint i galoppen krampade vaden - suck...

Idag då? Jo, jag har vaknat varje gång jag vänt mig om i sängen - ONT. Hela rumpan och snipperiet är ömt och den enda stolen som är bekväm att sitta på är toastolen. Så kan jag berätta att de muskler som används vid ridning är, typ, alla! Och magmusklerna går ända upp till underklanten av BH:n, det känner jag idag. För övrigt har jag ont både på insida, framsida och baksida lår. Ryggen känns också, likaså baksida axel, triceps och kappmuskeln. Jo, just det ja - valkarna på ringfingrarna är också borta (såklart) vilket resulterade i två vattenblåsor. En skapad av vigselringen och en av tygeln på andra fingret. Jo, jag hade handskar med, men gillar bättre att rida utan. Fast jag får nog använda dem nästa gång.

Hur som helst så kommer jag återvända nästa onsdag och förhoppningsvis är jag inte riktigt lika stel dagen efter.

Inga kommentarer: