fredag 1 juni 2012

Försäkringskassan...

Suck...

Jag har jobbat 80% under hela året och kommer få ut 80% av lönen under sommaren och skulle vilja ta ut föräldradagardagar för det. Jag har tagit ut 3 dagar i veckan under arbetstid och det var helt ok.

Ena dagen vi ringer FK kan jag inte ta ut föräldradagar under sommaren, för då är jag ledig och då får man inte plocka ut några. Detta fast de upplyses om att jag har en ferietjänst (En sån man har som lärare, då man arbetar 45-timmarsveckor och är ledig på lov. Jag kan inte styra min semester/ferietid, den ligger där den ligger).
Nästa dag vi ringer kan jag visst ta ut föräldradagar under sommaren, trots att
jag hämtar ut 80% i lön, men jag måste ta ut minst 5 dagar i veckan för att inte gå ner i SGI. Detta är då helt ok, trots att jag hämtar ut 80% i lön under hela sommaren.

HUR SKA NI HA DET???
Inte ta ut alls, eller ta ut 5 dar i veckan?

Fatta att man kan bli trött för mindre...

1 kommentar:

Jessica Ö sa...

Det är mycket med FK som jag inte förstår...