måndag 4 juni 2012

F**K igen

Nu har jag fått TRE helt olika bud från olika handläggare på FK.
  1. Du kan inte ta ut f-dagar under sommaren, för då har du semester. Under semestern är det inte ok att ta ut f-dagar.
    Detta trots att vi upplyser om att jag är lärare och har en sk ferietjänst och att jag bara jobbat 80% och därför kommer få ut 80% av lönen under sommaren.
  2. Jo, då du kan ta ut dagar, men du måste ta ut minst 5 dagar i veckan för att behålla din SGI. Detta då trots att jag är ledig och hämtar ut 80% lön.
  3. Nja... Du kan hämta ut dagar men först efter dina "semesterdagar" är slut. Ska tydligen ha sånna som lärare också och först då de är över kan jag börja hämta ut f-dagar. Jag bör då minst ta en dag i veckan för att behålla SGI, men kan ta ut ända upp till 7. Detta samtidigt som jag får ut min ferielön.
Mailar lönekontoret och frågar hur måga semesterdagar jag har och får svaret att:
-Mja... semesterdagar har du inte, men däremot 25 dagar semesterdagstillägg som du får ut i junilönen.

Tillbaka till FK igen då!

För övrigt ringde de mig idag för att jag det tagt slut på dagar under den tid jag ansökt om. Detta har vi försökt ordna till, ringt FK, kollat att maken har dagar att föra över till mig och fått budet att det går att göra på nätet. Vi försökte oss då på detta, men där syntes bara dotterns dagar, som vi inte har brått att ta ut. Sonens brinner ju inne när han fyller 8, så det är dags att göra över med dem nu. Jahapp, mannen jag pratade i tlf med påstod att det visst fanns dagar kvar på sonen att överföra - hela 54 st faktiskt och att det måste ha varit nåt fel på sidan just då när vi försökte (2 olika ggr). Han skulle i alla fall skicka en blankett för oss, så vi på papper kunde föra över dagarna i fråga. Det var förresten han som gav alt. nr 3 som lösning på mina dagar under sommaren. Så nu återstår att ringa igen och försöka klara ut detta om semesterdagar och den här gången ska jag ha det skriftligt!!!

Jo men sörru, det är jätteenkelt med FK, speciellt självbetjäningen på nätet!

To be continued...

Inga kommentarer: