måndag 21 november 2011

Husfruns klagan

Det är för mycket att göra just nu i mitt liv, vilket resulterar i att jag inte riktigt orkar göra nåt av det som står på lägre prioritet.

På jobbet är det utvecklingssamtal (vilket medför att skriva omdömen på alla elever i alla ämnen och rent allmänt vara förberedd på allt som har med varje elev att göra), vi har learning study (möten och lektionsgenomföranden), vi har räknehändelser (se learning study), vi har "vanliga möten" och vi har till på köpet en ny läroplan och skollag, som vi ska ha full koll på (helst i går). De omdömen vi skriver om eleverna ska ju utgå från denna nya läroplan och visst den är bra, men herre min gud, vad det är jobb med nåt nytt!

För övrigt har jag ju faktiskt två egna barn som behöver sin del av mamman. Maken har sin mest intensiva period i jobbet just nu och fat åt öst, väst och norr i norden. Den stackaren är hem och byter kallingar på helgerna och försöker få någon tid med sina barn.

Sen har vi ju en födelsedag som väntar (vems idé var det att placera den mitt i december???). Det ska planeras kalas, handlas presenter osv. Och december för för övrigt med sig advent, julstäd (ja, ni fattar att den inte ligger på hög-prio), julklappshandling, och förberedelser av alla de slag.

Summa sumarum är varken orken, energin eller humör på topp just nu, men jag håller i och hoppas att det lättar på snart. Har bara denna veckan kvar med samtal, sen är de över för denna gång.

 Har som tur är något roligt mitt i allt jobb och det är en liten bebis som kommer i vilken sekund som helst nu. Mamman till barnet i fråga hade nog gärna sett att bebben redan varit ute då "bäst före" gick ut i lördags!

Inga kommentarer: