måndag 17 januari 2011

VAB=telefonterrorist?

Nu har jag ringt alla instanser man ska ringa när man har ett sjukt barn + byte av tandläkartid.

Har även lillan hemma, så dagmamman prickade jag av igår+ samtal till kollegan och 1177. Idag har jag ringt fritids, mitt jobb (x samtal, mess och mail), försäkringskassan, VC och tandläkaren. Jaa, 5 samtal innan kl 8.30 + 3 igår.

Vi fick tid på VC kl 10.20. Misstänker streptokocker på grabben och VC tog lite motvilligt mot oss. Tydligen ska de ha haft ont i halsen i 3 dagar innan de vill ta prover. Grabben har haft hög feber i 2 dagar, toppade på 40,8, så då ringde jag faktiskt 1177. I dag är febern bara uppe i 38,5. Halsen ser ut som en krigszon, röd och vitfläckig, men först idag klagade han på halsont. Innan har han kanske haft lite ont om man frågat. Men han är inte den som klagar i första taget heller, så jag bokade in mig för en provtagning. Lillasyster är också hängig och låter lite grötig på rösten. Men jag antar att det inte är någon idé att testa henne än med tanke på vad VC säger.

Så, nu ska jag duscha, få på barnen kläder, borsta tänder och allt de där som hör till, ni vet.

Inga kommentarer: