måndag 11 maj 2009

Den feliga veckan fortsätter

Som tur är har maken kommit hem, för i går spydde lillasyster. En gång i halvtimmen mellan kl 14.30 och 19.30. Stackars liten. Mellan kräkorna fick hon saft på spruta. Hon somnade för natten vid 20.30 och sen vaknade hon igen vid 4.45 och drack massa saft, för att sedan somna om och sova till 7.

Jag var inte heller frisk i går. Feber och magsjukeillamående. Fast hos mig höll sej maginnehållet på plats. Å andra sidan kanske det hade varit bättre om det kommit upp. Mår lite taskigt idag med faktiskt, men febern är borta.

Den lilla tösen i familjen sover nu. Hon var sliten och däckade klockan 9.45 i min säng, så hon har nu sovit i över en timme. Hon mår dock betydligt bättre idag och fick t.o.m. i sig en vällingflaska i morse. Hon bad i och för sig om välling i går em också, men det fick hon så klart inte då.

Ska ju kanske till jobbet i morgon. Eleverna är ute på prao, så jag behöver inte tampas med dem i alla fall. Vi får se hur jag mår, jag kanske bara åker upp för att hämta material till att skriva inför utvecklingssamtal. Lite drygt bara då det är 4,5 mil enkel resa...

Jaja, vi får la se! Snart vankas här kokt potatis och fiskbullar i äggsås - riktig magsjukemat!

Inga kommentarer: