onsdag 5 mars 2014

Motion och motivation

Ja, för mig går de liksom hand i hand. Ingen motivation - ingen motion. Nu har motivationen trutit sedan i höstas. Bara ridit en gång i veckan annars har det varit himla stilla. Men nu har det dragit i löptarmen, så snart sprätter jag nog iväg. Antar att jag är tillbaka på noll nu, men det fungerade ju förra våren, så varför inte nu?
Hoppas bara att vädret är med mig, för det hänger ihop med min motivation.

Mål då? Tänkte dra igång nu i mars. I fjol startade jag i maj, så det är ju två månader tidigare.

  • Springa 2,5 km innan 1:a april är ju rimligt i alla fall. Sätter det som första mål. 
  • Springa 5 km till 1:a juni känns som ett bra andra mål.
  • Tredje målet väntar jag med, tills jag vet hur det känns, men nåt i stil med 7-10 km under sommaren kanske...
Så nu  är målen satta - bara att börja träna då!

Inga kommentarer: