onsdag 13 november 2013

Pepparkaksdrömmar

Har gjort drömmar från ett recept av annahaeggman
Jag hade bara i 1 msk pepparkakskrydda, men 1,5 hade nog varit att föredra. Hade heller ingen bake pro, så jag tog ca 1 dl mandelmjöl och 0.5 dl pofiber i stället och ökade på kokosmjölet en aning. Det blev kanske totalt drygt en halv dl.
Var inte helt nöjd med slutresultatet. Som sagt, mer pepparkakskrydda hade varit att föredra. jag plattade inte till dem nog heller. De flyter inte ut speciellt mycket, till skillnad från vanliga drömmar, utan man får platta till dem själv.
Men de gjorde sig bra med en bra bit ädelost på!


Vispa hastigt ihop.
1 ägg med 1 msk vatten och 1.5 msk grädde.

Blanda i en annan bunke ihop det torra.
2 dl mandelmjöl
1 dl bake pro (bakprotein)
3 msk kokosmjöl
1-1.5 msk pepparkakskrydda (jag tar den större mängden, ska det va ska det va!)
2.5 msk sukrin och 1 krm ren stevia av bra kvalite. 
1 tsk bakpulver

Rör ihop det blöta med det torra till en deg. 
Rulla bollar och platta till lite och fördela på plåt bakplåtspapper.
Grädda i mitten eller strax under i 200 grader ca 10 min.

Inga kommentarer: