måndag 4 mars 2013

Äggmuffins

Muffins
1 ägg/muffins
Salt
Peppar
Vatten
Fyllning
T.ex. Spenat, ruccola, tomat, paprika, fetaost, västerbottenost
Smörj en muffinsform, lägg i grönsaker och ost i formarna. Häll på ett uppvispat ägg och grädda på 200 grader i ca 20 minuter. Var inte rädd för att krydda ordentligt och fylla formen med grönsaker. Ägget får plats då det rinner ner mellan fyllningen.


I just dessa äggmuffins finns ruccola, tomat, vårlök, salami och västerbotten- eller parmesanost. Jag har en muffinsform som är för små muffins och rymmer 12 st. Bara för att jag sparade kvittot när jag handlade har jag gjort en liten beräkning på vad varje muffins kostar, tilltaget i överkant. Kan tillägga att jag köper KRAV-ägg och att de kostar 3,50 st. Tror man kan komma över ägg för dryga kronan st. Och om man använder en annan ost än just Västerbotten, kan man också dra ned på priset. Jag använde även coctailtomater, så även där kan man dra in lite. I min beräkning ligger ett paket bacon, men i verkligheten tog jag 4 skivor salami. Hur som helst kostade mina ca 7 kr st. 

Inga kommentarer: