måndag 17 september 2012

Havretvätt

Bara för att jag gillar att bjuda så mycket på mig själv, lägger jag här upp en före och efterbild på min havretvätt av håret.
 
Å varför i hela världen gör jag så här då?!? Jo, det funkar ju som torrschampo och efter min förra tripp till frissan fick håret spunk och tyckte att det skulle tvättas betydligt oftare än innan. Så för att dra ut på tvättarna så långt jag kan, får havregrynen rycka in.
Ja, maken trackar mig och frågar om jag har frukosten i håret,
Filuran undrar varför jag tvättar håret med "mannagryn"
och diverse människor i min närhet tycker jag är en tok.
 
Men, men... Jag hänger i och mitt hår mår fint! Är snart tillbaka på tvätt var 4:e dag igen.
 
 
Flottigt...
 

 Helt ok!
Filuran kom in i badrummet, precis när jag var klar och tyckte att det luktade muffins ;)

Så gör jag som vanligt å svär en ramsa över bloggens egenhet att lägga bilderna på sné. Maken fixade till det, lätt som en plätt. Men det krävdes att de sparades som nåt annat än jpg och jag minns inte vad och jag ids inte göra om det nu heller för den delen. Kanske kommer ihåg till nästa gång. Men tills dess får ni vrida på huvudet igen...

Inga kommentarer: