onsdag 11 juli 2012

Solbrillor

Snart behöver jag solglasögon här hemma!
Nu sitter det nya fönster på hela övervåningen (det lilla kvar i köket bara). Fönstren på baksidan är putsade och gnistrande rena! (Nä, nu ljög jag, för nån hejare på fönsterputsning kommer jag aldrig bli. De är dock rengjorda och gnistrar mellan fläckarna och ränderna som jag alltid lyckas få kvar, alla fönsterputsarknep till trots...)Loppans, vårt och sonens sovrum är städade och alla myggnät är inne.

Vilket lyft det blir för huset. Snyggt utitfrån, men en MEGAskillnad inifrån! Ska bli kul att se när källarfönstren kommer på plats också.

3 kommentarer:

Din mor sa...

Gläds med dig!!!

Malin Olsson sa...

Grattis till nya fönster. Kan varmt rekomendera Kärchers nya fönsterputsare.. (inte för att jag är en försäljare som säjer dessa, utan för att den var/är bra!!) Jag försökte övertyga kärchers försäljare när han var hos oss och skulle sälja in denna manick, att du kommer aldrig att få mig att använda en maskin för att få fönstren rena!! Men han var inte lika övertygad. Jag fick sonika en maskin och jag måste säga att jag är mycket positivt överraskad. Jag kan till och med sälja den till mina kunder och prata varmt om den. Inga ränder där inte, dessutom går det jättefort! Har du en himla tur kanske Herr S vill testa. Män brukar ju ha försmak för allt som brummar!! Kramar Malin. Vi ses väl v 30?

Fru S sa...

Hej Malin!
Har hört mycket bra om den där putsarmaskinen, så det kanske får bli en sån på makens önskelista - han fyller ju 35 snart ;)
Vi kommer v 30 - ses då!