fredag 29 oktober 2010

Off to a bad start!

Trampade i en liten blöt pöl på hallgolvet - funderade på vad det kunde vara, misstänkte sonen, torkade upp, men pölen återkom!
Började klura, titta i taket, känna, det kom från en kvist i taket!
Tittade runt murstocken, blöt list, blött i taket, blöt tapet!
VATTENLÄCKA!

Hade kommit ihåg att slå på strömbrytaren till kupéfläkten, mycket nöjd över mig själv, då jag såg grannen stå och frenetiskt skrapa sin ruta!
Fick i ordning barnen, ringde min far, då maken är lååångt bort (så klart). Gick ut med barnen till bilen och fick då se att jag GLÖMT sätta i kabeln i bilen! Skrapade rutorna lika frenetiskt (om inte med ännu mer frenesi) som grannen! Körde iväg lillan, dumpade grabben på skolan, ringde maken.

Makens arbetskamrater (som är väl bekanta med situationen att allt hände när mannen i huset inte är hemma) kom och inspekterade.
Diagnos: Kondensvatten som runnit ned innanför putsen och hittat ett litet hål in till huset.
Nu är skortenen tätad, men det kommer fortfarande lite vatten in i huset.
Hade egentligen önskat att det hade kommit i vardagasrummet, så det äntligen blir omtapetserat, men sån "tur" hade jag inte...

Nu har jag tränat lite, ska ta en dusch och sen kommer svärisarna med ved, så jag kan elda muren ännu varmare, så det torkar fortare! Men mitt i allt detta har jag faktiskt redan hunnit med lite plugg!
Hoppas nu på att allt krångel kom på en gång och att resten av helgen flyter perfa!

2 kommentarer:

3 barnsmamma sa...

Ursch då inte kul. Typiskt att det sker när du är ensam oxå. Vi fick in ite vatten iegnom taket en lördagskväll för några veckor sedan när det regnade och blåste hemskt. Det slutade samtidigt som regnet och det visade sig att det tydligen kan leta sig ner så ibland och det har inte återkommit. Vi fick oxå tipset att elda i den öppna spisen så att skorstenen "sväller" lite, minns inte riktigt varför... Hoppas att det ger sig för er nu! Kram på dig!

Fru S sa...

Eldar för fullt! Försöker torka läckan på så vis.
Rätt mysigt =)