tisdag 12 oktober 2010

The hour from hell - Part II

Jag tror att jag skrivit om denna timme förut. Den försvann, men är nu tillbaka i ny tappning.
Timmen mellan 17 och 18 pratar jag om... Förra gången var det den store som drev på, nu har den lilla tagit över hans roll. Kan det ha ett samband med åldern tro?!?

Jag bara väntar på att middagen ska vara över och Bompa börjar! Tur att den lilla knoppar in vid 18.45, då lägger sig lugnet över Nypon igen. Fast hon är ganska lugn under dagen ändå. Vi har varit ensamma hemma idag, hennes feber är borta, men hon fick en vilodag ändå. Hon har grejat i sitt rum, ritat, varit ute och pysslat. Inte alls svårt att plugga samtidigt. Hon har förresten suttit bredvid mig med sin lilla bok från skogsvårdsstyrelsen och "pluggat" och läst läxor hon med. En bild av en huggorm från den lilla boken fick hon också till.

Det var lite svårt att fota bilden, men ni kanske kan urskilja en randig avlång sak - DET är huggormen. Så fin att till och med mormor kan titta på den!

1 kommentar:

Din mor sa...

Jag gillar Fiffilurs huggormar.. Hi, hi...