tisdag 1 juli 2014

Jo men ni vet det där swischandet jag håller på med...

...Jag har fått mig ett jobb i min hemkommun nu. Tog ju tjänstledigt förra terminen och jobbade i vikariebanken. Det var kul, tråkigt, nyttigt, lärorikt, spännande, utmanande och allt det där på en och samma gång.

Men en termin räckte, tyckte jag. Nu har jag ett vikariat hela nästa läsår, som troligtvis kommer att bli förlängt. Kommer jobba 90% och vara ledig varannan fredag, som det ser ut nu. Kanske fyller jag upp till 100, kanske inte. Det får vi se.

Det ska bli så skönt att slippa resa nästan 10 mil varje dag fram och tillbaka till jobbet. Nu kommer det gå nästan lika fort med cykel som med bil.

Undrar hur jag kommer att använda min vunna tid? Mer träning kanske?

Jag kanske ska börja hjälpa en gammal kollega med hennes häst lite framöver. Inget bestämt alls, vi ska lära känna varandra först och se om vi trivs ihop först (jag å hästen alltså!). Vet att hon vill ha hjälp med hoppning t.ex. och det gillar ju jag. En dag till i veckan med ridning har jag ju önskat mig. Jag hoppas vi kan komma överens så det känns bra för både henne och mig. Jag har ingen lust att bida upp mig för mycket heller, speciellt inte de perioder maken reser som mest. Blir så mycket fix med barnvakt då. Men jag tror att vi kan lösa det till det bra!

1 kommentar:

Din mor sa...

Grattis gumman... om du får tid över kan du alltid titta till farsgubben när jag jobbar.